İşin Uzmanlarından Sağlığın Olmazsa Olmaz Parçası Karaciğer İçin Hayati Öneriler!

Değerini pek bilinmeyen karaciğer, vücuttaki zehirli maddelerin uzaklaştırılmasından, birçok besin maddesini depolanmasına kadar pek çok görev görüyor. Sağlıklı karaciğer, sağlıklı insan demek: Bu yüzden uzmanlar da karaciğer sağlığınız için faydalı önerilerde bulundu.

Buyurun! ?

Kaynak: https://bestlifeonline.com/things-you…

1. Çok fazla alkol tüketimi

Geçtiğimiz sene Dünya Sağlık Örgütü (WHO), hiçbir miktarda alkolün sağlık için iyi olmadığını açıkladı. Ancak elbette sağlık için en tehlikeli olan aşırı alkol tüketmek.

Doktor James Walker, ‘Ağır alkol tüketimi karaciğere zarar verir ve alkole bağlı karaciğer hastalıklarına sebep olur’ şeklinde anlattı.

“Karaciğer alkolü işler ve aşırı alkol tüketmek karaciğer dokularını yıpratabilir. Bu da en nihayetinde karaciğer iflasına yol açar…”

Neyse ki alkole bağlı bazı karaciğer hastalıklarının tedavisi mümkün: Eğer alkol tüketimini sınırlandırır veya bırakırsanız iyileşme ihtimali var. İngiltere bazlı Ulusal Sağlık Sistemi (NHS), ‘Karaciğer çok dayanıklıdır ve kendini yenileyebilir’ şeklinde açıkladı: ‘Alkole bağlı karaciğer hastalıklarının asıl amacı içmeyi bırakmaktır; tercihen hayatınızın geri kalanında tamamen bırakmanız. Bu karaciğerinize daha fazla zararın gelmesini önler ve iyileşme şansı verir.’

2. Çok fazla şeker tüketimi

Aşırı miktarda şeker ve şekerli ürünler tüketmek de karaciğerinize zarar verebilir. Walker, ‘Çok fazla şeker tüketmek __nonalkolik yağlı karaciğer hastalığına (NAFLD) sebep olabilir. Karaciğer şekeri yağ olarak katalizler; aşırı tüketildiğinde bu yağ karaciğerde birikir’ şeklinde anlattı.

Böylesine bir durumun önüne geçmek için şeker tüketiminizi kalori alımınıza göre sınırlamaktır: Yani eğer günde 2 bin kalori alıyorsanız, şekerin oranı 200’ü geçmemeli.

3. Bazı ilaçlar ve takviyeler

Aldığınız ilaç ve takviyeler karaciğer tarafından katalize edilir. Ancak bu ilaçların bazıları organımız için zararlı olabilir.

Karaciğer için zararlı olan uzun bir ilaç ve takviye listesi var; bu yüzden kullandığınız her ilacı doktorunuz ve eczacınız ile paylaşmalısınız. Fakat Walker, maalesef popüler olan birçok ilacın özellikle karaciğere zararlı olduğunu vurguluyor. Doktorunuzdan bu konuda bilgi almayı ihmal etmeyin.

4. Çok yağlı beslenmek

Söz konusu karaciğer sağlığı olunca yapılan bir diğer büyük hata ise sağlıksız yağlar ile dolu bir diyetle beslenmek. Walker, ‘Doymuş ve trans yağ ile dolu bir diyetle beslenmek __nonalkolik yağlı karaciğer hastalığına yol açabilir’ şeklinde açıkladı.

“Karaciğer, yağ metabolizmasında önemli bir rol oynar ve yüksek miktarlarda yağ tüketimi de karaciğere zarar verebilir…”

Ancak doymamış yağlar (sert kabuklu yemişler, zeytin yağı, balık ve avokado), karaciğer ve genel sağlık için oldukça faydalı.

5. Yeterince egzersiz yapmamak

Fiziksel aktivite, genel olarak vücut sağlığınız için çok önemli ve karaciğer sağlığını da güçlendirir. Walker, ‘Düzenli egzersiz karaciğer yağlanmasını azaltır ve karaciğer işlevini arttırır’ şeklinde açıkladı. 

Uzmanlar, haftada en az 150 dakika hafif-yoğun bir egzersiz yapılmasını tavsiye ediyor. Hangi egzersizin sizin için daha iyi olacağına dair bir uzmandan fikir alın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir